Macagyökér

Hogyan használjuk a macagyökeret?

(0/0)

A macagyökérnek rengeteg hasznos egészségügyi hatása és számos előnye van, kiegyensúlyozza a hormonháztartást, segít leküzdeni a fáradtságot, jó a bőrnek. Hogy hogyan érdemes használni, az mindenkinek egyéni ízlésétől, az általa követett diétától, étkezési szokásaitól és életstílusától függ. Aki sokat főz, az nyugodtan megveheti por formájában, mert szinte bármilyen ételben elkeverhető. Aki minden reggel smoothie-val kezd, az szintén megteheti ezt. Akinek viszont olyan az életstílusa, beszerezheti kapszulában, és csak bekapja egy pohár vízzel.
 

A frissebb jobb!

Bármilyen formáját vásároljuk (por, folyadék, tabletta, kapszula), a maca sötét, hűvös száraz helyen tárolva akár egy évig is eláll. Ha azonban porított vagy folyékony állagú maca mellett döntünk, ajánlatos azt a vásárlástól számítva egy-két hónapon belül felhasználni, bármit tüntessen is fel a gyártó lejárati időként a csomagoláson.
 

De milyen az íze? Finom?

Ízlések és pofonok, van aki számára kellemes, van aki számára csak elviselhető a macagyökér íze, de rossznak semmiképpen sem lehet mondani. Enyhén földes, közepesen mogyorós és kissé tejkaramellára emlékeztető íze van, amely könnyedén illeszkedik gyümölcsökhöz vagy zöldségekhez, bármilyen smoothie-hoz, növényi vagy állati eredetű tejtermékekhez, csokoládéhoz. Íze visszahúzódik, ezért jól elkeverhető liszttel, belesüthető kenyérbe, süteménybe, belekeverhető szinte bármilyen ételbe, édességbe, italba is. Peruban levest is főznek belőle, sőt teaként, fűszerként és joghurttal elkeverve is fogyasztják.
 

Milyen gyakoriságban és mennyiségben szedjük?

Attól függ. Az egyéni igények és tolerancia minden embernél eltérő lehet. Kezdetnek napi 5 grammal érdemes próbálkozni, egyszer vagy kétszer, reggel és/vagy kora délután bevéve, majd az adag igény szerint 20 grammra is emelhető. Egy hónap szedés után érdemes egy hónap szünetet tartani, de vannak, akik a heti váltásra esküsznek. Figyeljünk a szervezetünk jelzéseire, a túl sok macagyökér fogyasztása nem veszélyes, de kellemetlen tüneteket, a koffeintúladagoláshoz hasonló túlzott éberséget, idegességet okozhat! Ha ilyen tüneteket észlelünk, mindenképpen csökkentsük az adagot!
 

Értékelés
(0/0)
Értékelés Írása
Ez a név fog megjelenni a hozzászólásodnál!
Pl.: Nagyon egészséges, jó ár, stb.
Pl.: Csomagolás, kevésbé hatásos, stb.
Minimum 20 karaktert írj! Az elküldött értékelés perceken belül megjelenik az oldalon! (Kötelező).